top of page

הסדר הקיים

גם הנאצים רצו לערער על הסדר הקיים, ובעצם המון מהמהפכות בשנים האחרונות היו על ערעור הסדר הקיים. אולם, נחשוב רגע אילו מהפכות אלו היו, בעיקר מהפכות קולקטיביות, כאשר פרטים סבלו לא כיחידים אלא כרבים, והיה להם מכנה משותף ויכולת משותפת לערער על הסדר הזה.

המחשבה: למה אני חושב שה'דור' הזה כה מיוחד, כי הוא מערער ומהרהר על מיקומו ומקומו בחברה ובעולם הרבה יותר מאשר הוריי או סבי וסבתי וכדומה.

מה שכה משונה בכך, הוא שאני רואה את התנועות הלאומיות, שקיבלו את רעיונות הזכויות הטבעיות, ולכן התקוממו כנגד הסדר הקיים וקיוו להשליט סדר חדש, בו הם שולטים, ואני רואה את השיח של מרקס על אותו ערעור על המצב הקיים, ואני תוהה לעצמי מה השתנה כעת, מה כל כך השתנה כעת שאנו מוסטים מלהיות מערערים קולקטיביים והפכנו להיות יותר ויותר למערערים פרטניים, שתוהים בינינו לבין עצמנו כיצד אנו משפרים את מצבנו, ולא כקבוצה.

להמשיך....


5 views0 comments

Recent Posts

See All

מודעה - 'מפגשים ראשוניים'

שלומות! במסגרת פרויקט 'מפגשים ראשוניים' אני מעוניין לשבת לשיחה עם א.נשים - ללא תלות בגיל, מגדר או כל משתנה אחר. קפה/בירה/סיגריה עלי...

Comments


bottom of page